Všeobecné obchodné podmienky

vzťahujúce sa na poskytovanie zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

poskytovateľom zdravotnej starostlivosti Centrum Zdravej chrbtice s. r. o.

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
  • Spoločnosť Centrum Zdravej chrbtice s. r. o., so sídlom: J. Jančeka 5740/34A, 034 01 Ružomberok, IČO: 52 222 438, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 71748/L, je poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zariadeniach ambulantnej zdravotnej starostlivosti v rozsahu: 1/ Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia ambulantnej zdravotnej starostlivosti: Zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v špecializačnom odbore rádiológia; 2/ Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia ambulantnej zdravotnej starostlivosti: Zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v špecializačnom odbore fyzioterapia; 3/ Poskytovanie špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti v špecializovanom odbore neurochirurgia (ďalej len „Poskytovateľ“).
  • Poskytovateľ má vydané povolenie na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v špecializáciách zapísaných v Obchodnom registri Slovenskej republiky; aktuálny zoznam špecializácií, v ktorých Poskytovateľ poskytuje zdravotnú starostlivosť, je uvedený na webovej stránke Poskytovateľa: https://centrumzdravejchrbtice.sk/.
  • Poskytovateľ sa vo svojej činnosti zameriava na diagnostiku, liečbu a sledovanie pacientov s ochoreniami a poraneniami chrbtice, komplexnú fyzioterapiu a na ďalšie špecializované odbory.
  • Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok je vymedzenie základných pravidiel pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom, v rámci čoho sa vymedzujú práva a povinnosti Klienta a Poskytovateľa.
  • Ak osobitná písomná zmluva medzi Klientom a Poskytovateľom obsahuje špecifickú úpravu ich vzájomného vzťahu, má takéto osobitné dojednanie prednosť pre ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj len „VOP“), pričom na práva a povinnosti v osobitnom dojednaní neupravené sa použijú v primeranej miere tieto VOP.
  • Objednaním akejkoľvek Služby Klient vyjadruje úplný a bezvýhradný súhlas s týmito VOP. VOP sa na zmluvný vzťah Prevádzkovateľa a Klienta vzťahujú v plnom rozsahu, ak nie je v týchto VOP uvedené inak.
2. ZÁKLADNÉ POJMY
  • Cenník je cenník zdravotných výkonov a ďalších Služieb poskytovaných Poskytovateľom, ktorý predstavuje Poskytovateľom zostavený prehľad poplatkov a cien za Služby poskytované Poskytovateľom pri výkone jeho činnosti. Obsahom Cenníka alebo jeho časti sú najmä poplatky a ceny za Služby ponúkané na pracoviskách Poskytovateľa. Cenník sa člení podľa zdravotnej starostlivosti poskytovanej v jednotlivých špecializačných odboroch a podľa druhu ďalších ponúkaných Služieb nad rámec poskytovania zdravotnej starostlivosti (ďalej len „časť Cenníka“). Cenník ako celok a prípadne aj jeho jednotlivé časti sú k dispozícii na prístupnom a viditeľnom mieste u Poskytovateľa a tiež na internetovej stránke Poskytovateľa. Cenník sa stáva súčasťou každej Zmluvy uzatvorenej medzi Klientom a Poskytovateľom.
  • Klient je fyzická osoba, ktorá vstúpila do právneho vzťahu s Poskytovateľom na základe ústnej alebo písomnej Zmluvy alebo Dohody a ktorej Poskytovateľ poskytuje Služby, s ktorou Poskytovateľ vstúpil do rokovania o poskytovaní Služieb alebo ktorá požiadala Poskytovateľa o poskytnutie Služby.
  • Recepcia je miesto takto označené u Poskytovateľa, ktoré slúži na primárny kontakt Klienta vo vzťahu k Poskytovateľovi.
  • Ordinačné hodiny sú na účely týchto VOP časový úsek, v ktorom poskytovateľ poskytuje ambulantnú starostlivosť.
  • Služba podľa týchto VOP zahŕňa poskytovanie zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Poskytovateľa pre
  • Špecializovaná zdravotná starostlivosť je zdravotná starostlivosť, ktorá sa poskytuje v iných špecializačných odboroch ako všeobecné lekárstvo.
  • Všeobecná zdravotná  starostlivosť  je  zdravotná  starostlivosť,  ktorá  sa  poskytuje v špecializačnom odbore všeobecné lekárstvo.
  • Zdravotná dokumentácia je súbor údajov o zdravotnom stave osoby, o zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti tejto osobe v rozsahu stanovenom v zákone č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  • Zmluva je Zmluva o poskytovaní zdravotnej starostlivosti uzatvorená v ústnej alebo písomnej forme medzi Poskytovateľom a Klientom podľa zákona č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  • Pojmy nedefinované v týchto VOP majú taký význam, aký im priznávajú platné a účinné právne predpisy na úseku zdravotnej starostlivosti a s tým súvisiacich činností, ako aj iné právne predpisy tvoriace súčasť právneho poriadku Slovenskej republiky.
3. ZÁKLADNÉ PRAVIDLÁ POSKYTOVANIA SLUŽIEB
  • Právny vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom je založený na základe Zmluvy, ktoré sa uzatvárajú v ústnej alebo v písomnej forme. Zmluva je písomná najmä v prípadoch obligatórne stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zmluva v ústnej forme je uzatvorená registráciou Klienta v informačnom systéme Poskytovateľa.
  • Uzatvorením Zmluvy Klient potvrdzuje, že bol Poskytovateľom výslovne informovaný, že Poskytovateľ nemá uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti so žiadnou zdravotnou poisťovňou.
  • Klient uhrádza Poskytovateľovi cenu za poskytnuté Služby podľa Cenníka apodľa Zmluvy, pretože Služby poskytované Poskytovateľom nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia, v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi na úseku poskytovania zdravotnej starostlivosti a ďalšími relevantnými právnymi predpismi.
  • Pri každom príchode k Poskytovateľovi je Klient povinný sa registrovať na Recepcii a predložiť identifikačné doklady nevyhnutné na poskytnutie Služieb v rozsahu podľa príslušných platných a účinných právnych
  • Po registrácii zamestnanec Recepcie poskytne Klientovi organizačné pokyny o ďalšom postupe pri poskytovaní Služieb vo vzťahu ku Klientovi, najmä ho poučí o pravidlách pre určenie poradia Klientov. Klient je povinný tieto organizačné pokyny rešpektovať. Spracovanie osobných údajov Poskytovateľom prostredníctvom jeho zamestnancov sa riadi podmienkami spracovania osobných údajov u Poskytovateľa, s ktorými bol Klient riadne oboznámený.
  • Klient je povinný oznámiť na Recepcii každú zmenu svojich osobných údajov uvedených na účely registrácie Klienta. Tieto informácie je Klient povinný oznámiť bezodkladne.
  • Klient zodpovedá za správnosť, pravdivosť, úplnosť a aktuálnosť informácií poskytnutých Poskytovateľovi v súvislosti s poskytovaním Služieb.
  • Ak to vyplýva z povahy príslušnej poskytovanej Služby, je Klient povinný sa u Poskytovateľa vopred objednať.
  • Klient je povinný zabezpečiť pre poskytnutie špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti odporúčanie všeobecného lekára, resp. lekára špecialistu, ak to vyplýva zo všeobecne záväzného právneho predpisu alebo ak o to Klienta požiada Poskytovateľ.
4. VZÁJOMNÉ PRÁVA A POVINNOSTI
  • Poskytovateľ je povinný poskytovať zdravotnú starostlivosť správne a v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
  • Poskytovateľ poskytuje zdravotnú starostlivosť na základe informovaného súhlasu
  • Klient sám rozhoduje o svojom zdraví a nesie zaň plnú zodpovednosť. Zdravotná starostlivosť sa preto zo strany Poskytovateľa poskytuje v zásade na základe podnetu alebo žiadosti od samotného Klienta a Poskytovateľ je povinný rešpektovať jeho rozhodnutia týkajúce sa jeho zdravia s prihliadnutím na svoje možnosti.
  • Poskytovateľ nie je povinný vyhovieť požiadavke Klienta, ak by tým porušil svoju povinnosť postupovať pri zdravotnej starostlivosti správne a v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
  • Zdravotnú starostlivosť možno poskytnúť efektívne jedine na základe plnej súčinnosti Klienta a plnení pokynov Poskytovateľa, jeho zamestnancov a lekárov.
5. POSTAVENIE KLIENTA
  • Klient má pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti právo na ochranu svojej
  • Jedine Klient je oprávnený rozhodovať o prijatí alebo neprijatí zdravotnej starostlivosti, to platí s prihliadnutím na osobitnú úpravu pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti nespôsobilému
  • Klient má právo byť plne poučený o účele, povahe, následkoch a rizikách navrhovanej zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Toto poučenie je Poskytovateľ povinný poskytnúť zrozumiteľne, ohľaduplne, diskrétne a v dostatočnom predstihu pred tým, ako má Klient vyjadriť súhlas resp. nesúhlas s navrhovaným výkonom.
  • Klient má ďalej právo:
    1. na ochranu súkromia,
    2. na ochranu informácií o zdravotnom stave a právo na ochranu údajov zdravotnej dokumentácie,
    3. žiadať výpis zo zdravotnej dokumentácie a právo na nahliadanie do zdravotnej dokumentácie, robenie si výpiskov a vyžiadanie si za úhradu kópie zdravotnej dokumentácie; nahliadnutie do zdravotnej dokumentácie môže byť Klientovi odmietnuté, ak to ustanovuje osobitný právny predpis,
    4. na správne poskytovanú zdravotnú starostlivosť,
    5. aby boli dodržané dohodnuté termíny vyšetrení v súlade s časovými možnosťami a konkrétnou situáciou u Poskytovateľa,
    6. na humánny, etický a dôstojný prístup zdravotníckych pracovníkov.
  • Klient je povinný:
    1. informovať ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o všetkých skutočnostiach, ktoré sa môžu týkať jeho zdravotného stavu, predovšetkým poskytnúť pravdivé informácie a pravdivo odpovedať na otázky ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka,
    2. informovať ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o alternatívnych spôsoboch svojho liečenia, alternatívnej výžive, odporúčaniach tzv. „ľudových liečiteľov“, ako aj o diétnych opatreniach realizovaných Klientom bez odporúčaní zdravotníckeho pracovníka alebo poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
  • Klient berie na vedomie, že zamlčanie alebo skreslenie informácií poskytnutých Poskytovateľovi môže vyústiť do nesprávnej diagnózy alebo do nesprávne určenej terapie.
  • Za účelom odstránenia potenciálnych pochybností sa má za to, že za okruh informácií, ktoré Klient poskytol Poskytovateľovi, sa budú považovať výlučne informácie zaznamenané Poskytovateľom do zdravotnej dokumentácie Klienta.
  • Klient sa zaväzuje pred každým vyšetrením informovať Poskytovateľa o tom, či mu bola v poslednom mesiaci poskytnutá zdravotná starostlivosť u iných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti v tých odboroch, v ktorých poskytuje zdravotnú starostlivosť Poskytovateľ.
  • Klient má právo požiadať Poskytovateľa po každom ošetrení o sprístupnenie rozsahu zápisu do zdravotnej dokumentácie, ktorý sa týka daného ošetrenia. Pokiaľ so zápisom Klient nesúhlasí, zašle Poskytovateľovi svoje námietky e-mailom na adresu info@centrumzdravejchrbtice.sk alebo prostredníctvom pošty na adresu sídla Poskytovateľa najneskôr do troch pracovných dní od ošetrenia. Ak Klient v danej lehote nedoručí Poskytovateľovi svoje námietky, bude sa mať za to, že so zápisom do zdravotnej dokumentácie súhlasí, a to aj v prípade, že vôbec nepožiadal o sprístupnenie zápisu do zdravotnej dokumentácie.
  • Klient je povinný sa voči ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi správať v rámci pravidiel slušného správania.
6. POSTAVENIE POSKYTOVATEĽA
  • Poskytovateľ je oprávnený určiť, ktorý zdravotnícky pracovník, t.j. ošetrujúci lekár alebo ošetrujúca sestra, bude Klientovi poskytovať zdravotnú starostlivosť (ďalej len „ošetrujúci zdravotnícky pracovník“), ak sa Klient a Poskytovateľ nedohodnú inak a okrem prípadu, ak sa Klient rozhodne pre vlastný výber zdravotníckeho zamestnanca v zmysle Cenníka.
  • Ošetrujúci zdravotnícky pracovník má povinnosť postupovať pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti tak, aby nespôsoboval Klientovi zbytočné náklady a tak, aby rešpektoval jeho súkromie.
  • Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti povinný postupovať humánne a citlivo.
  • Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sa od Klienta dozvedel počas poskytovania zdravotnej starostlivosti, pokiaľ v Zmluve, v týchto VOP alebo v právnom predpise nie je uvedené inak.
  • Poskytovateľ je povinný viesť a uchovávať zdravotnú dokumentáciu Klienta v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.
7. OBJEDNÁVANIE A ORDINAČNÉ HODINY
  • Poskytovateľ poskytuje ambulantnú zdravotnú starostlivosť v ordinačných hodinách schválených a potvrdených samosprávnym krajom.
  • Klienti prichádzajú na ošetrenie najneskôr pol hodinu pred ukončením ordinačných hodín na tento účel. Klienti sú volaní do ambulancie podľa poradia určeného ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom (ak tieto VOP neustanovujú inak).
  • O konečnom poradí Klientov vždy po zohľadnení vyššie uvedených a prípadných ďalších relevantných kritérií rozhoduje Poskytovateľ.
  • Klient rešpektuje, že vzhľadom na povahu Služby (zdravotnej starostlivosti) sa nedá vylúčiť, že mu Poskytovateľ v deň, kedy sa Klient dostavil na ošetrenie, nestihne z kapacitných dôvodov poskytnúť Službu. Ak k takejto situácii dôjde, Poskytovateľ si s Klientom odsúhlasí najbližší možný termín ošetrenia. Neposkytnutie ošetrenia z kapacitných dôvodov sa nepovažuje za porušenie Zmluvy, ani týchto VOP.
  • Klienti sa môžu objednávať nasledujúcimi spôsobmi:
    1. telefonicky v čase ordinačných hodín,
    2. online prostredníctvom internetovej stránky: https://centrumzdravejchrbtice.sk /, alebo
    3. osobne u Poskytovateľa.
8. ZDRAVOTNÁ STAROSTLIVOSŤ NESPÔSOBILÉMU KLIENTOVI
  • Za nespôsobilého Klienta sa považuje maloleté dieťa (do nadobudnutia 18. roku života), s výnimkou Klientov, ktorí nadobudli spôsobilosť na právne úkony platným uzatvorením manželstva (medzi 16. a 18. rokom). Za nespôsobilého Klienta sa považuje aj osoba, ktorej spôsobilosť na právne úkony bola obmedzená.
  • Za nespôsobilého Klienta koná jeho zákonný zástupca.
  • Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je ošetrujúci zdravotnícky pracovník povinný prihliadať na názor nespôsobilého Klienta, predovšetkým mu je povinný zrozumiteľným spôsobom vzhľadom na jeho vek a rozumovú vyspelosť vysvetliť podstatné skutočnosti týkajúce sa jeho zdravotného stavu a plánovaného výkonu. Zákonného zástupcu ošetrujúci zdravotnícky pracovník poučuje v plnom rozsahu.
  • Neplnoletosť alebo právna nespôsobilosť Klienta nie je dôvodom na porušovanie jeho osobnostných práv, ktoré je Poskytovateľ a ošetrujúci zdravotnícky pracovník povinný rešpektovať v plnom rozsahu.
  • Pri zdravotných výkonoch neodkladnej, bežnej alebo neinvazívnej povahy dáva zákonný zástupca súhlas na poskytnutie zdravotnej V takýchto prípadoch môže ošetrujúci zdravotnícky pracovník poskytnúť nespôsobilému Klientovi zdravotnú starostlivosť aj bez prítomnosti zákonného zástupcu. Medzi takéto zdravotné výkony predovšetkým patrí:
    1. predpis dlhodobo užívanej liečby, ktorá bola predtým schválená zákonným zástupcom,
    2. vyšetrenie a liečba novovzniknutej komplikácie, respektíve novovzniknutého symptómu liečeného ochorenia a pri akútnom zhoršení liečeného ochorenia v prípadoch, kedy môže ich odklad spôsobiť zhoršenie zdravotného stavu, prípadne rozvoj komplikácii či nezvratného orgánového poškodenia.
  • Zákonný zástupca je povinný poskytovať Poskytovateľovi plnú súčinnosť tak, aby nebola ohrozená včasnosť a úplnosť zdravotnej starostlivosti, ktorú si zdravotný stav nespôsobilého Klienta vyžaduje.
  • Zákonní zástupcovia súhlasia, že v prípade potreby je postačujúci informovaný súhlas len jedného z nich. Ak by došlo k rozporu v názoroch zákonných zástupcov na poskytovanie zdravotnej starostlivosti maloletému Klientovi, sú práve zákonní zástupcovia povinní písomne informovať Poskytovateľa o tomto rozpore, inak sa má za to, že takýto rozpor neexistuje.
  • Za zákonného zástupcu Klienta sa považuje fyzická osoba, ktorá svoje postavenie zákonného zástupcu náležite preukáže a svojím podpisom potvrdí v písomnom informovanom súhlase pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti.
9. ODPLATA ZA POSKYTOVANIE ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI
  • Poskytovateľ nie je zmluvným partnerom žiadnej zdravotnej poisťovne a všetku Poskytovateľom poskytovanú zdravotnú starostlivosť si Klient hradí sám podľa aktuálneho Cenníka. Klient taktiež berie na vedomie a súhlasí s tým, že všetky lieky, aj predpísané Poskytovateľom alebo ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom, si Klient hradí sám v plnom rozsahu. Klient taktiež berie na vedomie a súhlasí s tým, že v prípade, ak bude Poskytovateľom alebo ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom odoslaný na vyšetrenie k inému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, takéto vyšetrenie si Klient hradí sám v plnom rozsahu.
  • Poskytovateľ má vypracovaný Cenník, ktorého súčasťou je aj zoznam poskytovaných zdravotných výkonov a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ktoré Poskytovateľ poskytuje.
  • Cenník je zverejnený na prístupnom mieste v priestoroch Poskytovateľa a na internetovej stránke Poskytovateľa. Poskytovateľ a Klient potvrdzujú, že sú s obsahom Cenníka v celom rozsahu oboznámení.
  • Za platné a aktuálne znenie Cenníka sa bude považovať také znenie, ktoré je zverejnené na prístupnom a viditeľnom mieste v čase uskutočnenia zdravotného výkonu alebo použitia zdravotného výkonu a oznámené v súlade s povinnosťami Poskytovateľa podľa zákona č. 578/2004 Z.z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov. V prípade akýchkoľvek rozporov medzi Cenníkom zverejneným na prístupnom a viditeľnom mieste v priestoroch Poskytovateľa a na internetovej stránke Poskytovateľa má prednosť Cenník v priestoroch Poskytovateľa.
  • Poskytovateľ v Cenníku určuje zdravotné výkony, ktoré nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia a pokiaľ sa Klient rozhodne o takýto zdravotný výkon požiadať, je povinný Poskytovateľovi zaplatiť cenu uvedenú v Cenníku.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že pre prípad, ak by Klient v budúcnosti chcel využiť niektorú zo Služieb, podpis Zmluvy sa považuje za písomné vyžiadanie Klienta o Službu, o ktorú potenciálne v budúcnosti Poskytovateľa požiada.
  • Ak Klient pri poskytovaní Služby neospravedlní svoju neúčasť na vopred dohodnutom alebo stanovenom termíne najmenej jeden pracovný deň pred termínom poskytnutia Služby, nemá nárok na vrátenie zaplateného poplatku alebo zálohy za Službu.
  • V prípade vopred neospravedlnenej neúčasti Klienta na dohodnutej Službe zodpovedá Klient za škodu vzniknutú v súvislosti s vyčlenením časových, personálnych a kapacitných prostriedkov Poskytovateľa pre Klienta. Klient za škodu podľa tohto ustanovenia nezodpovedá ak preukáže, že vzniknutú škodu nezavinil. Klient rovnako nezodpovedá za takto spôsobenú škodu v prípade, ak sa Poskytovateľovi podarilo umiestniť na uvoľnený termín iného Klienta.
  • Poskytovateľ je v prípade plánovaných výkonov oprávnený vybrať od Klienta zálohu na takýto výkon vo výške poplatku vyplývajúceho z Cenníka vopred.
10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
  • Klient potvrdzuje, že Poskytovateľ ako prevádzkovateľ mu ako dotknutej osobe prostredníctvom osobitného dokumentu poskytol všetky informácie o spracúvaní osobných údajov, tak ako vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zo zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a že sa s týmito informáciami pred uzatvorením Zmluvy oboznámil, tieto sú mu jasné a zrozumiteľné. Informáciami podľa predchádzajúcej vety sú najmä: totožnosť a kontaktné údaje Poskytovateľa ako prevádzkovateľa a v príslušných prípadoch zástupcu prevádzkovateľa, kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby u Poskytovateľa, účely spracúvania, právny základ spracúvania osobných údajov, oprávnené záujmy prevádzkovateľa alebo tretej strany (ak sa v konkrétnom prípade uplatnia), príjemcovia alebo kategórie príjemcov osobných údajov (ak existujú), informácia o prípadnom prenose osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie (a ďalšie informácie s tým súvisiace), doba uchovávania osobných údajov (alebo kritériá na jej určenie), informácia o právach dotknutej osoby podľa GDPR, informácia o tom, či je dotknutá osoba povinná poskytnúť osobné údaje a o možných následkoch neposkytnutia, informácia o prípadnom automatizovanom rozhodovaní vrátane profilovania, informácia o prípadnom spracúvaní osobných údajov na iný účel ako boli získané a podobne.
11.  RIEŠENIE SPOROV A ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU
  • Zmluvné strany sa zaväzujú, že prípadné spory alebo nedorozumenia budú riešiť primárne vzájomnou komunikáciou a rokovaním.
  • Zmluvné strany sa zaväzujú, že prípadné spory alebo nedorozumenia nebudú za žiadnych okolností medializovať.
  • Pred tým, ako by ktorákoľvek zo zmluvných strán učinila akýkoľvek úkon voči tretej osobe, ktorý by sa týkal vzniknutého problému (napríklad voči Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, orgánom činným v trestom konaní, súdu), zaväzuje sa najprv vyzvať druhú stranu v písomnej forme na riešenie problému a poskytnúť jej 15 dňovú lehotu na formulovanie stanoviska (od doručenia výzvy).
  • V každom štádiu riešenia sporu sa zmluvné strany zaväzujú postupovať tak, aby nepoškodili dobré meno a povesť druhej strany.
  • Klient berie na vedomie, že počas vyšetrenia u Poskytovateľa sa klenoty, peniaze a iné cennosti (zahŕňajúc najmä, avšak nie výlučne, šperky, hodinky, výpočtovú techniku a pod.) odkladajú odovzdaním do úschovy na Recepcii, ktorá je Poskytovateľom určená za výlučné miesto, kam Klienti takéto klenoty, peniaze a iné cennosti odkladajú. V opačnom prípade Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za stratu alebo odcudzenie takýchto odložených vecí.
  • Klient berie na vedomie, že povaha poskytovania zdravotnej starostlivosti u Poskytovateľa môže vyžadovať odkladanie osobných vecí (ako časti oblečenia, doklady a pod.). Na tento účel Poskytovateľ vyhradzuje miesto na odkladanie osobných vecí Klientov počas poskytovania zdravotnej starostlivosti tak, že Klient je povinný odložiť svoje osobné veci vždy v tej miestnosti, v ktorej sa podľa povahy poskytovanej zdravotnej starostlivosti zdržuje alebo na inom mieste výslovne označenom Poskytovateľom na odkladanie osobných vecí. Klient vyhlasuje, že tomuto opatreniu Poskytovateľa porozumel a berie ho na vedomie.
  • Klient berie na vedomie, že u Poskytovateľa sa veci podľa ich povahy odkladajú výlučne na miestach podľa článku 5 a 11.6 týchto VOP. Odkladanie vecí na iných miestach je zakázané a Poskytovateľ preto nezodpovedá za škodu vzniknutú na veciach odložených Klientom v rozpore s týmto článkom VOP.
12. ZBAVENIE MLČANLIVOSTI A ZDRAVOTNÁ DOKUMENTÁCIA A JEJ SPRÍSTUPŇOVANIE A POSKYTOVANIE
  • Poskytovateľ je povinný pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti postupovať tak, aby nedošlo k ohrozeniu, zničeniu, poškodeniu zdravotnej dokumentácie alebo neoprávnenému úniku osobných údajov Klienta.
  • Poskytovateľ je oprávnený poskytnúť údaje o zdravotnom stave Klienta len osobám, ktoré určil (identifikoval) Klient v písomnom vyhlásení, ako aj osobám, ktorých oprávnenie upravuje príslušný právny predpis.
  • Informácie o zdravotnom stave nespôsobilého Klienta je Poskytovateľ alebo ošetrujúci zdravotnícky pracovník oprávnený poskytnúť jeho zákonnému zástupcovi, a to v celom
  • Klient zbavuje mlčanlivosti ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka v rozsahu a voči:
    1. Poskytovateľovi v celom rozsahu údajov zo zdravotnej dokumentácie a iných údajov jeho zdravotného stavu,
    2. právnemu zástupcovi ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka alebo Poskytovateľa v prípade uplatnenia právnych nárokov Klienta vyplývajúcich z poskytnutej zdravotnej starostlivosti, a to v rozsahu nevyhnutnom pre efektívne vykonanie právnej služby, pričom v rovnakom rozsahu Klient zbavuje mlčanlivosti aj Poskytovateľa,
    3. súdu (vrátane rozhodcovského), sporovým stranám a ich právnym zástupcom a orgánu činnému v trestnom konaní v konaniach, v ktorých sa prejednáva nárok Klienta alebo Poskytovateľa, alebo v ktorom sa rozhoduje o vine a treste ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka v súvislosti s poskytnutím zdravotnej starostlivosti Klientovi, pričom v rovnakom rozsahu Klient zbavuje mlčanlivosti aj Poskytovateľa.
  • Poskytovateľ môže poskytnúť údaje o zdravotnom stave Klienta, ako aj fotokópie, či scany zdravotnej dokumentácie (na základe vyžiadania Klienta alebo osoby podľa článku 2 a 12.3 týchto VOP), inak ako osobne, len na e-mailovú adresu alebo telefónne číslo uvedené pri registrácii Klienta na Recepcii. Klient ubezpečuje Poskytovateľa, že prístup k označenej e-mailovej schránke a k označenému telefónnemu číslu majú výlučne len osoby oprávnené sa oboznamovať s obsahom zdravotnej dokumentácie Klienta.
  • Klient je pri telefonickej komunikácii na žiadosť Poskytovateľa alebo ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka povinný uviesť osobný identifikátor, ktorý bude Klientovi oznámený Poskytovateľom  v súlade  s podmienkami  spracovania  osobných  údajov u Poskytovateľa.
  • Všetky formy komunikácie medzi Poskytovateľom a Klientom sa spravujú podmienkami spravovania osobných údajov Poskytovateľa, ktoré boli Klientovi riadne oznámené.
  • Poskytovateľ prostredníctvom ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov má v zmysle právnych predpisov právo poskytnúť nevyhnuté informácie konziliárnemu lekárovi v prípade, ak je Klient odoslaný na konzílium.
13. DORUČOVANIE
  • Zmluvné strany sa dohodli, že právny úkon niektorej zmluvnej strany smerujúci ku vzniku, zmene, zániku práv a povinností alebo zmene alebo zániku právneho vzťahu založeného písomnou Zmluvou alebo iným písomným dojednaním musí byť písomný (ďalej aj ako „písomnosť“) a musí byť doručený poštou ako doporučená zásielka alebo osobne, ak tieto VOP neustanovujú inak. Na tento písomný styk (odosielanie alebo doručovanie) sa použijú adresy: 1/ adresa Poskytovateľa uvedená v Obchodnom registri Slovenskej republiky, ak Poskytovateľ Klientovi neoznámi inak, 2/ adresa Klienta, ktorú Klient Poskytovateľovi uviedol pri registrácii na Recepcii alebo inak písomne.
  • Povinnosť zmluvnej strany doručiť písomnosť sa považuje za splnenú a písomnosť sa považuje za doručenú, len čo ju druhá zmluvná strana prevezme a jej prijatie potvrdí vlastnoručným podpisom alebo podpisom inej osoby oprávnenej na prijímanie písomností.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že účinky doručenia písomnosti alebo akejkoľvek písomnej zásielky medzi Poskytovateľom a Klientom nastanú aj vtedy, ak:
    1. zmluvná strana zmenila adresu, na ktorú sa má podľa tejto zmluvy odosielať zásielka, bez toho, aby túto zmenu druhej zmluvnej strane písomne oznámila, a následne pošta túto zásielku vrátila zmluvnej strane ako nedoručiteľnú, a to dňom vrátenia takejto zásielky odosielateľovi, alebo
    2. doručenie zásielky bolo zmarené konaním alebo opomenutím tej zmluvnej strany, ktorej bola zásielka adresovaná, a to dňom, kedy k takému konaniu došlo, alebo
    3. zmluvná strana prijatie zásielky odmietne, a to dňom odmietnutia prijatia zásielky, alebo
    4. odosielateľovi bola zásielka vrátená ako nedoručená, a to dňom vrátenia nedoručenej zásielky.
  • Komunikácia medzi Poskytovateľom a Klientom týkajúca sa objednania alebo zrušenia termínu Klienta u Poskytovateľa, zasielania upozornení, notifikácii, oznámení a výziev Klientovi, vrátane informácií o zdravotnom stave klienta, môže prebiehať aj vo formáte e-mailu, krátkej textovej správy (SMS) alebo telefonicky; tým nie sú dotknuté osobitné ustanovenia VOP o objednávaní a ordinačných hodinách. Výber konkrétnej formy komunikácie smerom na Klienta je výlučne na zvážení Poskytovateľa.
  • V závislosti od technických možností Poskytovateľa sa môže objednanie Klienta na termín u Poskytovateľa uskutočniť aj vo forme vyplnenia online formulára na internetovej stránke Poskytovateľa.
14.  TRVANIE A ZMENY ZMLUVY A VOP
  • Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, a to odo dňa jej
  • Zmluva zaniká:
    1. dohodou zmluvných strán,
    2. na základe odstúpenia od Zmluvy zo strany Klienta alebo Poskytovateľa prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom je písomné odstúpenie od Zmluvy doručené,
    3. zánikom Poskytovateľa bez právneho nástupcu,
    4. smrťou
  • Klient je oprávnený od Zmluvy odstúpiť kedykoľvek, a to aj bez uvedenia dôvodu. V prípade písomnej formy Zmluvy sa aj na odstúpenie od Zmluvy vyžaduje písomná forma.
  • Poskytovateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť, a to v prípade písomnej Zmluvy v písomnej forme, ak:
    1. jeho pracovné zaťaženie (množstvo Klientov) prekročuje únosnú mieru a ďalšie poskytovanie zdravotnej starostlivosti Klientovi by nemohlo byť z tohto dôvodu vykonávané lege artis, alebo
    2. nadobudol ku Klientovi alebo jeho zákonnému zástupcovi osobný vzťah, resp. taký druh vzťahu, ktorý mu bráni v objektívnom posudzovaní jeho zdravotného stavu, ktorý mu sťažuje lege artis poskytovanie zdravotnej starostlivosti.
  • V prípade skončenia Zmluvy je Poskytovateľ povinný odovzdať za úhradu zdravotnú dokumentáciu (jej fotokópiu) novému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, za predpokladu, že mu takúto povinnosť ukladajú právne predpisy.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade poskytovania zdravotnej starostlivosti v špecializačnom odbore všeobecné lekárstvo, za účelom ochrany zdravotnej dokumentácie pred stratou a zničením ju Poskytovateľ odovzdá novému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti prostredníctvom doporučenej poštovej zásielky, alebo osobne, ak osobitný predpis neustanovuje inak.
  • V prípade zániku Zmluvy platia naďalej ustanovenia, ktoré upravujú odovzdanie zdravotnej dokumentácie novému poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, ako aj ustanovenia, v ktorých Klient zbavil Poskytovateľa alebo ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka mlčanlivosti.
  • Ak nie je v Zmluve ustanovené inak, aj písomne dohodnuté zmluvné podmienky môže Poskytovateľ jednostranne zmeniť, a to z dôvodu zmien právnych alebo iných všeobecne záväzných predpisov dotýkajúcich sa poskytovaných Služieb, alebo z dôvodov smerujúcich k zmene poskytovaných Služieb. Takúto zmenu zmluvných podmienok je Poskytovateľ povinný oznámiť Klientovi odkazom na webové sídlo Poskytovateľa, na ktorom budú pre Klienta k dispozícií informácie o zmenených zmluvných podmienkach, a to najneskôr jeden mesiac pred ich účinnosťou, ktorá bude špecifikovaná v tomto oznámení. Ak Klient so zmenou nesúhlasí, má právo bezodplatne a s okamžitou účinnosťou odstúpiť od Zmluvy bez sankcií v tej jej časti a v tom rozsahu, v ktorom sa zmena VOP týka plnení podľa Zmluvy a v ktorom možno plnenia dotknuté zmenou VOP oddeliť od ostatných plnení podľa Zmluvy, a v prípade, že nie je možné oddeliť plnenia, ktorých podmienky nie sú dotknuté zmenou VOP, je oprávnený za rovnakých podmienok odstúpiť od celej Zmluvy. Ak najneskôr jeden týždeň pred účinnosťou zmien Klient doručí Poskytovateľovi písomné odstúpenie od Zmluvy, zmluvný vzťah zanikne ku dňu doručenia tohto odstúpenia od Zmluvy Poskytovateľovi. Ak Klient nedoručí písomné odstúpenie od Zmluvy v uvedenej lehote, odo dňa účinnosti zmeny VOP sa uplatnia zmenené podmienky.
  • Poskytovateľ je oprávnený meniť tiež výšku cien za Služby uvedené v Cenníku. V prípade, ak Poskytovateľ využije toto právo zmeniť výšku cien, oznámi Klientovi zmenenú výšku cien zverejnením Cenníka na prístupnom mieste v priestoroch Poskytovateľa a na internetovej stránke Poskytovateľa. Ak Klient nesúhlasí so zmenenou výškou cien, má právo bezodplatne a s okamžitou účinnosťou odstúpiť od Zmluvy bez sankcií v tej jej časti a v tom rozsahu, v ktorom sa zmena cien týka plnení podľa Zmluvy a v ktorom možno plnenia dotknuté zmenou cien oddeliť od ostatných plnení podľa Zmluvy, a v prípade, že nie je možné oddeliť plnenia, ktorých podmienky nie sú dotknuté zmenou cien, je oprávnený za rovnakých podmienok odstúpiť od celej Zmluvy. Ak najneskôr jeden týždeň od účinnosti zmien Klient doručí Poskytovateľovi písomné odstúpenie od Zmluvy, zmluvný vzťah zanikne ku dňu doručenia tohto odstúpenia od Zmluvy Poskytovateľovi. Ak Klient nedoručí písomné odstúpenie od Zmluvy v uvedenej lehote, odo dňa účinnosti zmeny cien sa uplatnia zmenené podmienky. V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu zvýšenia cien bude Klientovi vrátený už zaplatený preddavok na Služby do päť pracovných dní odo dňa požiadania o vrátenie preddavku.
15. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
  • Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom sa riadia Zmluvou, týmito VOP a všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky, a to v uvedenom poradí.
  • Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom sa spravujú právom Slovenskej republiky, predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene  a doplnení  niektorých  zákonov v znení neskorších predpisov,  zákonom  č.  578/2004  z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 577/2004 Z.z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov.
  • Poskytovateľ zverejňuje VOP na prístupnom a viditeľnom mieste u Poskytovateľa a tiež na internetovej stránke Poskytovateľa. Ak je znenie týchto VOP vyhotovené vo viacerých jazykoch, právne záväzné je znenie v slovenskom VOP platia aj po skončení právneho vzťahu Poskytovateľa a Klienta, a to až do úplného vysporiadania ich vzájomných vzťahov. Klient je oprávnený kedykoľvek počas trvania právneho vzťahu s Poskytovateľom požiadať o poskytnutie vyhotovenia týchto VOP v elektronickej forme.
  • Ku dňu účinnosti týchto VOP sa rušia všetky predchádzajúce obchodné podmienky týkajúce sa poskytovania Služieb podľa týchto VOP.
  • Tieto VOP nadobúdajú platnosť zverejnením v priestoroch Poskytovateľa dňa 12.2024 a účinnosť dňa 06.12.2024.
  • Zmluva medzi Poskytovateľom a Klientom sa uzatvára v slovenskom jazyku a počas trvania zmluvného vzťahu sa v tomto jazyku uskutočňuje aj akákoľvek ich vzájomná komunikácia.
  • Prípadné spory medzi poskytovateľom a Klientom sa budú riešiť predovšetkým cestou dohody a zmieru. Ak sa Poskytovateľ a Klient nedohodnú inak, prípadné spory sa budú viesť pred príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
  • Ak sa dôvod neplatnosti týchto VOP vzťahuje len na niektorú ich časť, je neplatnou len táto časť, pokiaľ z povahy vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom alebo z povahy ustanovenia nevyplýva, že túto časť nemožno oddeliť od ostatného obsahu.

V Ružomberku 6. decembra 2024